GALA EFFIE 2016 CASTIGATORI

23.09.2016Scris de LAURA FRUNZETI

Agenţia Leo Burnett & Target este cȃştigătorul Grand EFFIE cu campania Telekom Tadaaam GigaWeekend. Leo Burnett a mai obţinut ȋncă patru premii: Gold ȋn categoria Telecommunications, Silver in Engaged Communities și Bronze în Brand Experience [..] Citeste mai mult »


Ce este Auto-Reglementarea?

Autoreglementarea este un sistem prin care industria publicitatii isi asuma responsabilitatea auto-controlului. In acest sistem sunt cuprinse toate cele trei dimensiuni ale industriei: Anuntatorii, care investesc in publicitate; Agentiile, responsabile pentru forma si continutul publicitatii; Media care transporta publicitatea catre public. Cele trei parti colaboreaza direct, stabilesc standarde de activitate si pun la punct un mecanism prin care se asigura eliminarea sau corectarea acelor comunicari publicitare ce nu intrunesc aceste standarde.

Standardele sunt organizate intr-un cod, asa cum este Codul de Practica in Publicitate al RAC, iar industria se angajeaza voluntar sa le respecte. Prevederile Codului sunt implementate de un organism special creat pentru aceasta, organism finantat chiar de industrie.

La baza autoreglementarii, in oricare dintre tarile care dispun de un astfel de sistem, stau onestitatea, decenta, legalitatea si corectitudinea.

Rolul autoreglementarii este recunoscut prin mai multe initiative ale Uniunii Europene: Audiovisual Media Services Directive, DG Sanco Advertising Roundtable Report etc.

Autoreglementarea nu inlocuieste legislatia. Este bine cunoscut faptul ca autoreglementarea functioneaza cel mai bine in interiorul unui anumit cadru legislativ. Fie ca legislatia este mai restrictiva si mai detaliata, fie ca stabileste numai principii generale si o ultima portita pentru cazurile in care alte metode au esuat.

De obicei, un organism de autoreglementare (SRO) este format din trei structuri:

  • Structura de realizare a Codului – reprezentanti ai celor trei dimensiuni ale industriei publicitatii, responsabili cu scrierea si revizuirea periodica a Codului;
  • Structura ce aplica Codul, numita de cele mai multe ori Comitet sau Juriu – de obicei, sunt persoane independente fata de industria publicitatii, care sunt responsabile cu interpretarea Codului in situatii concrete declansate de sesizari si cu stabilirea unei masuri reparatoare;
  • Secretariatul permanent – personalul responsabil cu activitatile zilnice necesare bunului mers al SRO-ului.

 

Citeste mai mult » « Restrange

Ce este RAC?

Consiliul Roman pentru Publicitate sau Romanian Advertising Council (RAC) este o organizatie profesionala, non-guvernamentala, non profit si independenta. Activitatea de baza a Consiliului este autoreglementarea in publicitate. In prezent Consiliul Roman pentru Publicitate ofera si serviciul de copy advice.

RAC a fost infiintat in anul 1999. Initiativa constituirii unei uniuni care sa vina in sprijinul industriei de publicitate din Romania a apartinut mai multor companii si organizatiei International Advertising Association (IAA). Companiile care au fondat RAC, alaturi de IAA, sunt: Brewery Holding S.R.L. (cunoscuta astazi sub numele de Heineken Romania), Henkel Romania S.R.L., Procter&Gamble Marketing Romania S.R.L. si Unilever Romania S.A.

Activitatea Consiliului Roman pentru Publicitate se bazeaza pe Codul de Practica in Publicitate, elaborat de membrii sai. Codul reprezinta un set de reguli etice de respectat de catre toti cei implicati in domeniul publicitatii si in orice forma de comunicare comerciala. Scopul documentului este sa sprijine dezvoltarea unui mediu de afaceri decent si onest in Romania prin oferirea unui ghid de forma si continut pentru o informare corecta, cinstita si decenta fata de consumator si industrie.

RAC are 72 de membri: companii, agentii de publicitate, media si asociatii. La randul sau, Consiliul este membru in alte organizatii europene (EASA – European Advertising Standards Alliance) sau globale (IAA – International Advertising Alliance).

Citeste mai mult » « Restrange

Parteneri

EASA

European Advertising Standards Alliance (EASA) promoveaza standarde etice inalte in comunicarea comerciala europeana, avand insa in vedere diferentele nationale privind cultura, legislatia si practicile comerciale.
EASA este o organizatie non-profit cu sediul în Bruxelles. EASA aduce impreuna organismele nationale de autoreglementare si organizatii ce reprezinta industria publicitatii in Europa.
EASA promoveaza publicitatea responsabila oferind asistenta detaliata in abordarea autoreglementarii publicitatii in Piata Unica. EASA actioneaza in beneficiul consumatorilor si al mediului de afaceri.

Pentru a vizita pagina de internet a EASA, click aici.

CNA

Consiliul National al Audiovizualului este unica autoritate romana de reglementare in domeniul programelor audiovizuale, o institutie publica autonoma aflata sub control parlamentar, condusa de un consiliu format din 11 membri.
Rolul institutiei este de a asigura o piata a audiovizualului bazata pe libertate de exprimare, pluralism si libera concurenta. In acelasi timp, CNA trebuie sa asigure respectarea de catre posturile de televiziune si radio a normelor privind informarea corecta, viata privata, demnitatea umana si protectia minorilor.

Pentru a vizita pagina de internet a CNA, click aici.

MFP

Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala Ajutor de Stat, Practici Neloiale si Preturi Reglementate este organizata si functioneaza la nivel de directie generala in subordinea secretarului de stat coordonator.

Detalii aici

Membrii RAC (72)


Vezi aici toti membrii

Membrii Consililui Director

Copy advice

Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a lansat serviciul de Copy Advice in august 2009. Serviciul se adreseaza companiilor sau agentiilor de publicitate care doresc sa obtina o recomandare privind realizarea unei comunicari comerciale in conformitate cu principiile si standardele etice reunite in Codul de Practica in Publicitate elaborat de RAC.

Citeste mai mult »

Cum depun o sesizare?


Formular sesizari

Oricine (persoana fizica, persoana juridica sau entitate a Statului) poate sesiza Consiliul Roman pentru Publicitate privind o comunicare comerciala. Pentru a depune corect o sesizare, simplificand astfel inregistrarea si solutionarea acesteia, va rugam sa respectati urmatoarele sfaturi:

Redactati cu maxima concizie si claritate sesizarea si specificati intotdeauna: obiectul sesizarii, care sunt elementele pasibile de incalcarea Codului de Practica in Publicitate elaborat de RAC si ce prevederi pot incalca in opinia dumneavoastra, rezolutia asteptata in urma solutionarii sesizarii (incetarea sau modificarea campaniei) si, nu in ultimul rand, datele dumneavoastra de contact pentru a va informa cu privire la progresul inregistrat in rezolvarea cazului sesizat.

La fel de importanta ca redactarea sesizarii este si transmiterea materialelor care fac obiectul sesizarii. Pentru a ne asigura ca ne-am oprit asupra aceleiasi comunicari comerciale ca cea sesizata de dumneavoastra, va rugam atasati si materialele la care faceti referire sau, in cazul in care nu puteti face acest lucru, mentionati intotdeauna, cu exactitate, unde a fost vazuta comunicarea comerciala in cauza (de exemplu, pentru spoturi TV - pe ce post, ziua si ora; pentru print - publicatia, numarul publicatiei si pagina; pentru internet - adresa paginii etc)

Sesizarile pot fi depuse prin email la adresa office [at] rac.ro, prin completarea formularului de pe site, prin fax sau prin posta la datele specificate in pagina de Contact. Nu pot fi depuse sesizari telefonice sau verbale.

Pentru a consulta in detaliu procedura de solutionare a unei sesizari, va rugam sa consultati Capitolul IV - Implementarea Codului din Codul de Practica in Publicitate.

Citeste mai mult » « Restrange

CONTACT


Strada Buzesti nr. 61, bloc A6, etaj 8, apartament 55
Sector 1, Bucuresti, ROMANIA
Tel: +4021.312.25.83

Persoane de contact:

LAURA FRUNZETI
DIRECTOR EXECUTIV
Email: laura.frunzeti@rac.ro
Tel: +40722.621.613

ANDA IRINA DAN
Secretar Executiv
Email: andairina.dan@rac.ro
Tel: +4021.312.25.83

Mesajul a fost trimis cu success

Mesajul nu a putut fi trimis