INFLUENCER (de ex. blogger/vlogger/inițiator de recomandări): persoană care face public punctul său de vedere și/sau sfatul asupra unor produse și/sau servicii ale unui anunțător în temeiul unui raport contractual, într-o manieră și cu un stil care îi sunt proprii. Un influencer poate interveni intr-un context editorial sau în colaborare cu un brand în scopul de a publica un conținut comecial specific.
Art. 4 – Comunicarea comercială prin intermediul influencerilor
4.1 - Anunțătorii sunt resposabili pentru comunicarea făcută de influenceri.
4.2 - Raportul contractual dintre influencer și anunțător trebuie divulgat clar și vizibil in cadrul comunicărilor. Divulgarea trebuie efectuată în cadrul fiecărui articol, postare, videoclip, tweet, etc., în partea de început.
4.3- Afirmațiile făcute de influenceri trebuie să fie veridice, neînșelătoare și verificabile (susținute de documente de substanțiere) și trebuie să respecte principiile comunicării comerciale enunțate de prezentul Cod.
4.4 - Pentru postările privind utilizarea produsului de către influenceri, aceștia trebuie să facă afirmații care reprezintă părerile lor oneste și experiența lor personală, autentică cu produsul, bazate pe dovezile pe care le dețin, oferind, dacă este cazul, mărturiile corespunzătoare.