15 Octombrie 2020 -  Bruxelles

European Advertising Standards Alliance (EASA) salută aderarea Google, primul membru corporativ al Alianței și partener al rețelei de autoreglare publicitară (SR). Acest nou parteneriat cu o rețea de autoreglare publicitară bine stabilită și recunoscută demonstrează angajamentul continuu al Google față de publicitatea responsabilă.

Google este prima companie digitală care se alătură Alianței pe lângă cele 13 asociații din industria de publicitate care reprezintă actori din ecosistemul publicitar (agenții de publicitate, agențiile și mass-media), angajati in  asigurarea unei publicitati responsabile ca și cele 28 de organizații de autoreglementare in publicitate ( SRO), care administrează și aplică codurile naționale de bune practici in publicitate. Această rețea de SRO independențe orientate către consumatori susține standarde etice ridicate în publicitate, oferind consiliere, monitorizând conformitatea și gestionand reclamații. Acest sistem de autoreglementare de lungă durată promovează încrederea în publicitate și contribuie la asigurarea faptului că reclamele sunt legale, decente, oneste și veridice.

Stéphane Martin, președinte EASA, a declarat: „Suntem încântați să primim Google ca membru al EASA și partener al rețelei noastre de autoreglementare. Acesta demonstrează angajamentul Google față de sistemele naționale de autoreglare a publicității care completează inițiativele și politicile globale. ” „ A deveni parte din European Advertising Standards Alliance este o oportunitate unică pentru Google de a-și dezvolta în continuare relațiile și colaborarea în cadrul ecosistemului publicitar în materie de autoreglare și publicitate responsabilă”, a declarat Lucas Boudet, directorul general al EASA.

Matt Brittin, președinte, EMEA Business and Operations la Google a declarat: „Google este încântat și onorat de a deveni primul membru corporativ al EASA. Credem cu tărie că menținerea încrederii consumatorilor în reclamele pe care le văd online este vitală pentru viitorul industriei noastre, precum și pentru a menține internetul deschis și accesibil tuturor. EASA și rețeaua sa de autorități europene de reglementare a publicității joacă un rol absolut vital în acest efort. Așteptăm cu nerăbdare să sprijinim EASA pentru a menține standardele înalte de publicitate sigură și responsabilă pentru consumatorii europeni, în timp ce membrii săi continuă să evolueze pentru a ține pasul cu ecosistemul nostru de publicitate digitală care se schimbă rapid.” „Acum că peste 50% din cheltuielile globale publicitare sunt online, este esențial pentru credibilitatea și performanța viitoare a standardelor publicitare ca marile platforme digitale să facă parte din sistemul de autoreglare publicitară. Aderarea la European Advertising Standards Alliance reprezintă o mișcare istorică, una pe care brandurile o primesc din toată inima. Sperăm că acest acord EASA ar putea duce la un dialog și o cooperare viitoare potențială între Google și alte SRO la nivel global ”, a declarat Stephan Loerke, CEO al Federației Mondiale a Agenților de Publicitate (WFA) și vicepreședinte al EASA.

„Suntem încântați să salutăm intrarea Google în rețeaua EASA. Parteneriatul acesta va consolida colaborarea Google cu organizațiile de autoreglementare din EASA, prin care industriile publicitare naționale se angajează să protejeze consumatorii fata de reclame înșelătoare sau altfel inadecvate. În plus, parteneriatul va contribui la asigurarea consolidării rețelei EASA în perioadele care se evolueazaă rapid, inclusiv prin abordarea publicității iresponsabile prin utilizarea tehnologiei ", au declarat membrii Grupului de lucru digital EASA Charo Fernando Magarzo, director general adjunct al AUTOCONTROL (Spania), Otto van der Harst, directorul Stichting Reclame Code (Olanda), Guy Parker, director executiv al Advertising Standards Authority (Marea Britanie) și Orla Twomey, director executiv al Advertising Standards Authority pentru Irlanda, într-o declarație comună.