Grupul European de Coordonare pentru Vizibilitate (EVSG – European Viewability Steering Group), un organism cross-industry creat la sfârșitul anului 2015 de IAB Europe, Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA – European Association of Communications Agencies) și Federația Mondială a Advertiserilor (WFA – World Federation of Advertisers), a anunțat la începutul lunii august lansarea unui material cuprinzător numit Framework-ul de Certificare Europeană în Vizibilitate (European Viewability Certification Framework).

Acesta include publicarea primului set de principii europene de măsurare a vizibilității campaniilor digitale și va fi urmat în curând de lansarea procesului de briefing (RFP – Request for Proposals), pentru a identifica auditorii potriviți din întreaga regiune. Principiile de măsurare au fost create pentru a ajuta la reducerea discrepanțelor din datele furnizate de diferite instrumente de măsurare a vizibilității campaniilor online.

Scopul acestei inițiative este de a defini un set de standarde europene de măsurare și raportare a vizibilității campaniilor digitale, precum și de a certifica tehnologiile necesare măsurării corecte și coerente a metricilor definite în aceste standarde.

Grupul European de Coordonare pentru Vizibilitate va fi responsabil pentru definirea direcției strategice a inițiativei, astfel încât să se asigure că aceasta este relevantă pentru toți jucătorii din piața Europeană. În acest sens, în cadrul grupului au fost incluse multiple țări cu inițiative avansate de reglementare a vizibilității campaniilor online.

În plus, grupul de inițiativă dorește certificarea conformității tehnologiilor de măsurare a vizibilității campaniilor online cu standardele definite în setul de principii europene, acest serviciu de auditare și certificare fiind oferit de către un furnizor extern, și anume MRC (Media Rating Council) din Statele Unite.

Componenta de certificare și acordarea de sigilii ce vor certifica această conformitate va fi coordonată de către Autoritatea Europeană (EA – European Authority), organism compus din reprezentanți ai IAB Europe și EACA. Această componentă a fost gândită să ofere o soluție coerentă în întreaga Europă, indiferent de gradul de dezvoltare al fiecărei piețe naționale.

IAB România recomandă clienților locali ce investesc în publicitatea online să ia legătura cu organizația națională (contact@iab-romania.ro) pentru a afla mai multe despre Principiile Europene de Măsurare a Vizibilității și pentru a coordona local implementarea acestora împreună cu partenerii europeni.

Documente relevante:

 

Articol publicat de IAB Romania