ICAS se alatura membrilor regionali pentru a lansa un nou capitol ICAS in America Latină și a semna declarația de la Bogotá
Cu ocazia întâlnirilor inaugurale ce au avut loc in America Latină, la Bogotá în perioada 23-25 octombrie, intre Organismele de AutoReglementare (SRO) din Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Paraguay, Uruguay, Spania, și ICAS s-a semnat Declarația de la Bogotá și a fost lansat un nou capitol ICAS in America Latină.
Declarația de la Bogotá este un angajament in sensul adoptarii unor linii directoare și principii care promovează practici de publicitate transparente, etice și responsabile în toate industriile din America Latină. Acesta subliniază obiectivul comun al semnatarilor de a proteja interesele consumatorilor, de a încuraja concurența loială pe piață și de a construi cadrul de autoreglementare care să susțină cele mai înalte standarde de integritate a publicitatii.
Principiile includ angajamentul de a:
- promova sisteme de autoreglementare cuprinzătoare, eficiente și bine dotate cu resurse care să reunească toți actorii relevanți ai industriei de publicitate la nivel național;
- sa dezvolte soluții tehnologice pentru a asigura o autoreglementare a publicității mai accesibilă, mai eficientă și mai rapidă;
- sprijini industria în eforturile sale de a dezvolta publicitate care abordează probleme globale, cum ar fi sustenabilitatea, diversitatea, incluziunea socială, echitatea și a servi ca motor al schimbării pozitive;
- lua în considerare, și de a implementa soluții comune la provocările emergente din America Latină în domeniul autoreglementării publicității;
- ca și un angajament de a colabora în întreaga regiune pentru a se asigura că toate angajamentele de mai sus sunt îndeplinite.
În mod esențial, Declarația de la Bogota prevede crearea unui nou capitol ICAS pentru America Latină. Acest capitol va funcționa ca o platformă și punct de reuniune pentru membrii ICAS și părțile interesate din America Latină, precum și SRO spaniol, AUTOCONTROL, astfel incat sa se faca schimb de bune practici ca și pentru a delibera probleme globale și regionale. Platforma va facilita, de asemenea, colaborările și inițiativele comune menite să îmbunătățească capacitățile și creșterea organizațiilor de autoreglementare în publicitate din America Latină.
Guy Parker, Presedinte al ICAS, a mentionat:
Suntem încântați că asociatiile pentru standarde in publicitate din America Latină și-au luat angajamente semnificative pentru a consolida sistemele de autoreglementare din țările lor și că ICAS, ca platformă globală, poate sprijini această inițiativă importantă prin crearea unui capitol din America Latină și a unui punct de întâlnire pentru toti actorii regionali. . Similar Cartei ICAS adoptată de toți membrii noștri în 2021, Declarația de la Bogotá stabilește obiectivele pentru sisteme eficiente de autoreglementare și suntem încântați că a fost semnată și de organisme de standarde publicitare care nu sunt încă membre ICAS. Această colaborare sporită între toate SRO din America Latină, AUTOCONTROL și ICAS va duce la discuții mai semnificative și la acțiuni comune mai eficiente.
José Domingo Gómez Castallo, Director General al AUTOCONTROL, Spania:
Sunt foarte bucuros că am participat la întâlnirea ICAS din Columbia împreună cu colegii mei din America Latină și că am contribuit la înființarea Capitolului Latino-American al ICAS.
Cu toții suntem mândri că am înființat această platformă care, așa cum spune Declarația de la Bogotá, are ca scop promovarea autoreglementării eficiente, care aduce beneficii consumatorilor și creează premisele pentru o concurență loială. Considerăm că autoreglementarea publicității gestionată de SRO independente poate fi considerată o opțiune bună în stabilirea unor standarde și practici înalte pentru ca industria să livreze o publicitate mai responsabilă
Juliana Albuquerque, Vice-Presedinte Executiv Conar, Brazilia, a intervenit:
Această întâlnire este un punct de cotitură pentru restabilirea cooperării noastre regionale, consolidarea sistemelor de autoreglementare în țările din America Latină și generarea de instrumente pentru publicitate responsabilă. Avem mari obiective comune: să contribuim la publicitatea veridică a afirmațiilor sustenabile și o mai bună implementare a standardelor de publicitate online și le vom putea realiza mai eficient datorită acestei cooperări. Felicităm ICAS pentru inițiativa și lansarea Capitolului Latino-American al Organizațiilor de Autoreglementare, precum și Autocontrol Spania, care ne oferă cu generozitate cele mai înalte referințe ale activităților de autoreglementare eficiente.
Descarcati aici Declaratia Bogotá
Comunicat de presa al ICAS 26 octombrie